De eerste indrukken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jennieke Slettenhaar - WaarBenJij.nu De eerste indrukken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jennieke Slettenhaar - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken

Door: Jennieke Slettenhaar

Blijf op de hoogte en volg Jennieke

07 Augustus 2015 | Australië, Sydney

Hallo lieve allemaal,

Dinsdagochtend 4 augustus was het dan zo ver. Om 9 uur vertrok ik samen met Gerco en verschillende familieleden richting Schiphol. Na een moeilijk afscheid vertrok ik 14.00 uur richting China voor de overstap. Ik zag best op tegen deze overstap aangezien mijn Chinees en Engels niet zo goed is. Daar stond ik dan alleen in een onbekend land op een onbekend vliegveld. Gelukkig verliep deze overstap heel soepel en had ik me dus totaal niet druk hoeven maken.

Om ongeveer half 9 lokale tijd kwam ik aan op het vliegveld van Sydney waar ik opgewacht werd door Igor. Ik ga bij Igor en Geeke als Nanny werken. Ik ga op hun 6 maanden oude zoontje, Flint, passen.
Na zo'n twintig minuten rijden kwamen we aan bij hun huis, gelegen aan het prachtige strand van Bondi.

Ik zal de eerste week van mijn verblijf hier in Sydney bij hun in huis verblijven tot ik een eigen appartement gevonden heb.
Na een kopje thee ben ik snel mijn bed ingekropen. Ik verwachtte goed te kunnen slapen na zo'n lange reis, maar helaas was ik klaar wakker. Toch last van een jetlag dus. 's Morgens om 7 uur heb ik nog even twee uur kunnen slapen. Omdat ik direct in het goede ritme wilde komen ben ik om 9 uur maar uit mijn bed gegaan.

Mijn eerste kennismaking met Flint was erg leuk! Wat een gezellig, enthousiast en bewegelijk kind is het.

Op mijn eerste dag in Sydney ben ik op sleeptouw genomen door Geeke en Flint. We hebben een stuk gewandeld langs Bondi beach, het bekendste strand van Australië. Wat een prachtig strand met wilde golven, ideaal voor surfers die je hier overigens ook veel ziet. Wel uitkijken voor de haaien.

Verder hebben we woensdag 2 appartementen in Bondi bekeken. Sydney is een dure stad en de wijk Bondi waar ik graag wil wonen is één van de duurste wijken van de stad. Je betaald hier in Australië je huur per week. De appartementen die ik heb bekeken kosten $400 en $430 per week exclusief elektra en internet.

Woensdagavond ging ik op tijd naar bed. Wat hier overigens heel normaal is. De mensen staan vroeg op en gaan vroeg naar bed. Als je om 6 uur 's morgens op het strand kijkt zie je al veel mensen sporten. Het valt me sowieso op dat de mensen hier erg sportief en slank zijn. Overal zie je mensen hardlopen.

Over hardlopen gesproken, zondag ga ik meedoen aan een hardloopwedstrijd hier in Sydney, de City 2 Surf run. Deze run is 14 kilometer. Dat wordt een uitdaging aangezien ik al maanden niet meer heb hardgelopen en het hier erg heuvelig is.

Zaterdag ga ik samen met Igor en Geeke een kinder EHBO cursus volgen. Verder zal ik de komende dagen verder bezig gaan met het zoeken van een appartement, het regelen van een Australische simkaart en een bankrekening.

Het is hier trouwens 8 uur later dan in Nederland. Ik merk dat veel mensen dat nog niet altijd beseffen, aangezien ik vaak midden in de nacht appjes krijg.

Ik hou jullie op de hoogte en zal proberen regelmatig reisverslagen te plaatsen.

Veel liefs,
Jennieke


  • 07 Augustus 2015 - 06:49

    Kirsten :

    Leuk om te lezen Jennieke! Fijn dat het klikt en nu maar hopen dat je snel een appartement vindt! Succes! Liefs

  • 07 Augustus 2015 - 07:23

    Wim:

    Super ervaring zeg, alleen zo'n grote reis maken. Respect ennuh wat schrijf je leuk. Gaaf dat het klikt met Flynt. Hopelijk vind je gauw een mooi plekje daar en nu al 14 kilometer hardlopen doe ik je niet na en het lukt me helaas niet om te komen kijken

  • 07 Augustus 2015 - 07:51

    Aniek:

    Lieve Jennieke ,

    Wat leuk dat je zo enthousiast bent !
    Direct al dingen oppakken , heel goed van je en heel veel succes zondag ! Maar jij kan dit wel

  • 07 Augustus 2015 - 09:21

    Gea:

    Fijn dat de reis zo goed is verlopen! Mooie omgeving daar. Succes met de cursus, t zoeken naar een woning en t hardlopen. Heel veel groetjes van hier.

  • 07 Augustus 2015 - 10:00

    Gera :

    Hoi Jennieke, fijn dat de reis zo voorspoedig is verlopen. Heel veel succes daar met alle dingen die je wilt ondernemen. Leuk hoor. Ik ga je volgen.

  • 07 Augustus 2015 - 11:06

    Mariëlle:

    Wat leuk om te lezen! Veel succes met het zoeken van een appartement en dingen regelen! Hardloopse zondag en ik blijf je volgen! X

  • 13 Augustus 2015 - 18:45

    Tiny Bronsvoort:

    fijn om dit te kunnen volgen, succes met een woning zoeken. ik volg je. groetjes van hier

  • 16 Augustus 2015 - 15:22

    Ineke Cremer:

    Fijn dat je al begint te wennen en overal voor openstaat.
    Hoop dat je gauw een appartement vindt. Toi,toi,toi

  • 02 September 2015 - 16:46

    Henriette Slettenhaar:

    Hallo Jennieke,
    Ik vind het leuk om je reisverslag te lezen.
    Jammer dat er geen foto's bij zitten!
    Groetjes, Henriette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

Werken en rondreizen in Australië.

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2016

Fraser Island

08 Maart 2016

Relaxen

27 Februari 2016

Boottripjes

19 Februari 2016

Zon, zee, strand

15 Februari 2016

Cape Tribulation
Jennieke

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 43972

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 26 Maart 2016

Australië

28 Januari 2012 - 29 Juni 2012

Stage in Suriname

20 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Amerika met z'n vieren

Landen bezocht: