De eerste werkweek zit er op - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jennieke Slettenhaar - WaarBenJij.nu De eerste werkweek zit er op - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jennieke Slettenhaar - WaarBenJij.nu

De eerste werkweek zit er op

Blijf op de hoogte en volg Jennieke

23 Augustus 2015 | Australië, Sydney

Hallo lieve allemaal,

Mijn eerste echte werkweek zit er alweer op. Afgelopen maandag begon mijn eerste officiële werkdag. Ik begin elke ochtend om 8.00 uur en werk tot 18.00 uur. De week is voorbij gevlogen, wat natuurlijk een goed teken is. Flint is echt een super lief, actief en bewegelijk mannetje waar ik vanaf het begin al een goede klik mee heb. Het is natuurlijk prachtig dat als je binnenkomt Flint een glimlach van oor tot oor op zijn gezicht heeft en zijn armpjes naar je uitstrekt, echt genieten!

Ik werk 5 dagen per week, en 10 uur per dag. Behoorlijk wat uurtjes dus, maar hier ben ik alleen maar blij mee. Zo gaan mijn dagen namelijk lekker snel voorbij en heb ik geen tijd om me te vervelen.
Ik had verwacht dat het minder tijd en energie zou kosten om op een kindje van 6 maanden te passen. Flint slaapt minder dan ik had verwacht en als hij slaapt is dit ook vaak in de wandelwagen of de draagzak. We zijn dus lekker veel buiten aan het lopen.

Naast een aantal uur per dag dat ik met Flint loop, loop ik ook elke dag 70 minuten om van huis naar werk te gaan en weer terug (35 minuten heen en 35 minuten terug). Ik heb namelijk een appartement gevonden in Waveley. Het is erg mooi en nieuw twee tweekamerappartement. Ik woon hier momenteel samen met een ander Nederlands meisje met wie ik mijn slaapkamer deel.
Toen ik in Nederland was had ik me niet kunnen voorstellen dat ik zelf mijn slaapkamer zou delen, maar eenmaal hier pas ik me makkelijk aan en heb ik er eigenlijk geen enkele moeite mee.

Zoals ik net al zei is mijn werkweek voorbij gevlogen, helaas geld dat niet voor het weekend. In Nederland is dat juist andersom. Ik heb hier op mijn kamer genoot na nog weinig mensen ontmoet. Het valt ook niet erg mee aangezien ik 50 uur per week werk en tijdens mijn werk geen contacten op doe aangezien ik alleen werk.
Dit is iets wat ik soms wel lastig vind. In de weekenden voel ik me dan ook wel eens eenzaam en mis ik de mensen in Nederland. Gelukkig is er skype en whatsapp zodat ik elke dag contact kan hebben met Nederland.

Gisteren was het heerlijk weer, 25 graden en volop zon, niet slecht voor de winter hè?! Ik heb hier dan ook goed van genoten door lekker aan het strand van Bronte te liggen. Dit strand ligt op 13 minuten lopen van mijn huis, heerlijk dichtbij dus. 's Middags ben ik vanaf Bronte via de Coastal Walk naar Bondi gelopen om een heerlijk ijsje te eten bij Messina. Dit is echt een super mooie en populaire wandelroute langs de kust. Deze weg loop ik ook elke dag naar mijn werk, puur geniet'n!

Helaas is het weer vandaag een stuk minder mooi. Het regent namelijk al zo'n beetje de hele dag. Maar daardoor heb ik wel mooi de tijd gehad om weer een reisverslag te schrijven.

Voor de liefhebbers, mijn aders hier is:
106 Carrongton road, Waverley NSW 2024, Australië.

Veel liefs,
Jennieke

  • 23 Augustus 2015 - 09:43

    Kirsten:

    Leuk verslag weer! Dat je je snel aanpast dat wisten we al, haha. Heb je inmiddels al een Australisch accent? Hihi! Nee, fijn dat je het daar zo naar je zin hebt! :) Liefs!

  • 23 Augustus 2015 - 09:47

    Lydia En Wim:

    Leuk verslag! Gaaf dat het klikt met Flint. Je zult nu wel een hele goede conditie opbouwen met al dat lopen. Hopelijk vind je je draai ook in het weekend. Dat zou helemaal mooi zijn.
    Groetjes ons

  • 23 Augustus 2015 - 19:47

    Ineke:

    Fijn dat het goed gaat met jou en je kleine mannetje.
    Je bent toch een topper door alles zo snel op te pakken.
    Geniet van alles. Liefs Ineke

  • 24 Augustus 2015 - 19:32

    Alike:

    Hopelijk krijg toch nog contacten zodat de weekends wat gezelliger zijn .
    wat heerlijk dat je zo naar strand kunt lopen uit engeland ken ik de kustpaden prachtig om te lopen .je maakt lange dagen grappig dat het toch meevalt een appartement te delen je weet ook dat niet voor altijd is.
    lieve groeten roel alike

  • 25 Augustus 2015 - 22:09

    Anita:

    Hoi Jennieke,
    Leuk om te lezen hoe het je vergaat.
    Wens je heel veel succes verder daar aan de andere kant van de wereld!
    Groetjes Anita

  • 02 September 2015 - 13:10

    Hetty:

    Fijn dat het goed met je gaat ,hopelijk komen de contacten voor de weekenden ook nog wel.We volgen je met belangstelling. Groeten van ons.

  • 03 September 2015 - 13:06

    Diane:

    Hoi Jennieke,

    Vooral goede berichten van jou, dat is fijn. En hopelijk komen er ook snel leuke contacten bij, zodat de weekenden ook gezellig worden. Ze zullen erg blij zijn met jouw als oppas daar, het is ook een leuk kereltje volgens mij. Geniet maar verder, ik blijf je volgen..
    Groetjes ook van Harry !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

Werken en rondreizen in Australië.

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2016

Fraser Island

08 Maart 2016

Relaxen

27 Februari 2016

Boottripjes

19 Februari 2016

Zon, zee, strand

15 Februari 2016

Cape Tribulation
Jennieke

Actief sinds 21 Aug. 2011
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 43974

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 26 Maart 2016

Australië

28 Januari 2012 - 29 Juni 2012

Stage in Suriname

20 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Amerika met z'n vieren

Landen bezocht: