Relaxen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jennieke Slettenhaar - WaarBenJij.nu Relaxen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jennieke Slettenhaar - WaarBenJij.nu

Relaxen

Door: Jennieke

Blijf op de hoogte en volg Jennieke

08 Maart 2016 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

19 februari:
Vanmorgen zijn we van Rockhampton naar Yeppoon gereden, dit was maar een half uurtje rijden. Eerst hebben we dit dorpje verkent, een gezellig dorpje gelegen langs de kust. We hebben bij een gezellig cafeetje een smoothie en een cappuccino gedronken en zijn vervolgens opzoek gegaan naar een camping. Alweer een camping direct aan het strand, wat vervelend toch weer. Bij de camping hebben we gevraagd wat er hier in de buurt zoal te doen is. De vrouw vertelde ons over een mooie wandelroute met een uitzichtpunt waar je schildpadden kan spotten. Dit klonk ons goed in de oren en we zijn direct richting de wandelroute gereden. Na zo'n kilometer klimmen kwamen we aan bij het look-out point. Het eerste kwartier zagen we niks en net toen we teleurgesteld wilden verder lopen zag Gerco opeens een schildpad. We bleven toch nog maar even staan kijken en opeens zagen we er echt tientallen. Wat ontzettend leuk om te zien! Het viel niet mee ze goed op de foto te krijgen, aangezien ze maar even met hun kopje bovenwater komen, maar gelukkig is het Gerco toch gelukt. Hij was ook vast niet eerder verder gelopen voordat hij ze goed op de foto had. De rest van de wandeling was ook erg mooi met prachtige uitzichten. Na de wandeling hebben we een plekje opgezocht waar we Wi-Fi hadden, zodat ik mijn mail kon checken. Ik heb vorige week namelijk gesolliciteerd op een vacature binnen de Stichting Peuterspeelzalen Gemeente Hellendoorn. Voor mijn vertrek werkte ik al als vrijwilliger bij peuterspeelzaal De Rakkertjes in Haarle. Ik werd blij verrast met een mail van de directeur, ik mag vanaf april aan het werk als betaalde kracht bij De Rakkertjes! Het is maar een paar uur per week, maar het begin is er. Ik heb er super veel zin in om straks de groep samen met Ancil te gaan draaien. Na dit geweldige nieuws zat ik natuurlijk vol energie en besloot ik samen met Gerco lekker te gaan hardlopen over het strand, echt genieten! 's Avonds nog een lekkere wijntje op het goede nieuws gedronken en daarna lekker gaan slapen.

20 februari:
Vandaag is het zo'n mooie zonnige dag dat we het jammer vinden om in de auto te zitten. We liggen vandaag liever te chillen bij het zwembad. We zijn dus opzoek gegaan naar een camping met zwembad. We vonden een mooie big 4 camping in Rockhampton. Naast zwemmen, zonnen en eten hebben we vandaag eigenlijk weinig gedaan, ook wel eens lekker.

21 februari:
Vandaag hebben we weer heel wat kilometer gemaakt met onze campervan. Rond het middaguur kwamen we aan in Hervey Bay. Helaas regent het vandaag. We hebben even gebeld met thuisfront en een korte wandeling gemaakt door het dorpje. 's Avonds heeft Gerco heerlijke pannenkoeken bakken.

22 februari:
Vandaag willen we een aantal dingen geregeld hebben. We beginnen met het boeken van een 4 wheel drive voor de komende twee dagen op Fraser island, het grootste zandeiland ter wereld. Daarna hebben we als lunch heerlijke sushi gegeten. In Nederland zie je veel het all you can eat concept, hier zie je dat eigenlijk niet. Hier zie je veel sushi train, je zit dat aan een tafel en langs de tafel loopt een lopende band met sushi. Je kan dan gewoon van de band pakken wat je lekker lijkt en je betaald voor wat je eet. Verder hebben we vandaag een planning gemaakt voor onze reis door Tasmanië. Na een beetje winkelen zijn we weer gaan hardlopen op het strand, genieten! Na het eten zijn we vroeg gaan slapen, morgen staat de wekker namelijk al om kwart over 5.

Liefs Jennieke

• 09 Maart 2016 - 12:10

Linda:

Hey Jennieke,
    Leuk en mooi om jou reisverslagen te lezen. Jullie beleven veel:)
    Gefeliciteerd met jou baan, fijn dat jij enkele uren kunt werken binnen psz de rakkertjes:).
    Geniet nog lekker een aantal weken van jullie reis. Met de Pasen komen jullie terug toch
    Liefs Linda