Fraser Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jennieke Slettenhaar - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jennieke Slettenhaar - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Jennieke

Blijf op de hoogte en volg Jennieke

13 Maart 2016 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Ik schrijft elke dag een verslag van wat we meemaken. Momenteel zitten we in Tasmanië. Helaas is het internet hier erg slecht, hierdoor duurt het soms even voor ik weer een nieuw reisverslag online kan zetten.

23 februari
Vanmorgen zijn we vroeg op gestaan en richting het verhuurbedrijf van de 4 wheel drive gereden. Na de uitleg vertrokken we in onze Suzuki Jimmy richting de ferry die ons naar Fraser island zal brengen. Na zo'n veertig minuten kwamen we aan op dit betoverend mooie eiland. Dit is het grootste zandeiland ter wereld en bestaat dus ook alleen maar uit zandwegen. We begonnen onze tocht door het binnenland van Fraser. Een prachtige weg midden door het regenwoud. We zijn gestopt bij Lake Birrabeen, wat een parel wit strand. Nadat we wat mooie kiekjes hadden geschoten en genoten hadden van het uitzicht zijn we verder gereden naar Lake Boomanjin. Wat een rust, op één ander stel na was er niemand te bekennen. We komen overigens tijdens het rijden ook weinig andere auto's tegen. Vervolgens zijn we naar het meest zuidelijke plekje van het eiland gereden en via daar zijn we langs de zee richting het noorden gegaan. Wat is het gaaf om over een kilometers langs zandstrand te kunnen rijden. De zee is hier super wild, je kan er daarom ook niet in zwemmen. Eenmaal op het strand aangekomen zagen we al snel twee Dingo's. Dit zijn wilde honden die op dit eiland leven. Ze zien er misschien lief uit, maar het zijn gevaarlijke dieren waarbij je niet in de buurt moet komen. Er staan ook overal waarschuwingsborden voor deze honden. Na zo'n veertig kilometer over het strand te hebben gereden komen we aan bij wrak, een gezonken schip. Erg indrukwekkend om te zien. Ik vind het erg moeilijk om te beschrijven hoe geweldig het hier op frasers is. Prachtige natuur, oneindig lange stranden, wilde zee, betoverende meren en de kick die het geeft om in een 4 wheel drive te rijden over mulle zandwegen. Je moet hier echt geweest zijn om dit te ervaren!!
Na een verfrissende duik in een meer zijn we richting de camping gegaan die direct is gelegen aan zee. We slapen vannacht in een klein koepeltentje op een flinterdun matje zonder kussen en laken. Het scheelt dat het maar voor één nachtje is.

24 februari
Zoals verwacht was het slapen in het tentje geen succes. We sliepen op een flinterdun matje, hadden geen laken of slaapzak en geen kussen. Na een uurtje of drie slapen werd ik wakker met een zere rug, niet zo gek natuurlijk. Na een broodje pindakaas hebben we de tent afgebroken. We moesten tot 11 uur wachten voor we konden vertrekken gezien eb en vloed. Precies om 11 uur vertrokken we richting Lake Mc Kenzie. De afstand is niet groot, maar gezien de mulle zandwegen kunnen we niet hard rijden en zijn we toch nog een paar uur onderweg. Lake Mc Kenzie is het populairste lake van het eiland. Parel wit zand en enorm helder blauw water, een plaatje gewoon. Het nadeel is dat het er wel enorm toeristisch is. Na een verlate lunch die we achter gesloten hekken hebben opgegeten ivm de Dingo's zijn we weer richting de ferry gegaan. Op de ferry konden we nog genieten van een prachtige zonsondergang. Nadat we de 4 wheel drive weer hadden ingeruild voor onze camper reden we naar de camping in Harvey Bay waar we al twee nachten hadden gestaan. Deze camping was on namelijk goed bevallen, een prachtig uitzicht direct aan het strand en goedkoop. Toen we daar om half 8 aankwamen was de receptie al dicht. We zijn gewoon op hetzelfde plekje als de andere nachten gaan staan en zullen morgen wel gaan betalen. Na een heerlijke Indiaanse curry van het restaurant tegen over de camping zijn we snel gaan slapen.

25 februari
Vanmorgen is Gerco om 8 uur naar de receptie gegaan om te betalen en uit te leggen dat we gister laat waren aangekomen en de receptie al dicht was. De eigenaar van de camping had ons al zien staan en omdat we het netjes kwamen melden dat we hier hadden geslapen vannacht hoefden we niet te betalen. Wat ontzettend aardig! Vervolgens hebben we een heerlijk strand wandeling gemaakt, echt een goed begin van de dag, puur genieten!! Om half 10 zijn we Hervey Bay uitgereden richting Brisbane.

Liefs Jennieke