Boottripjes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jennieke Slettenhaar - WaarBenJij.nu Boottripjes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jennieke Slettenhaar - WaarBenJij.nu

Boottripjes

Door: Jennieke Slettenhaar

Blijf op de hoogte en volg Jennieke

27 Februari 2016 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

15 februari:
Vandaag zijn we onze weg vervolgd richting Airlie Beach. Rond het middaguur kwamen we aan in dit enorm toeristische plaatsje vol backpackers. We hebben een mooie camping opgezocht net buiten het centrum en deze geboekt voor de komende drie dagen. Dit is voor het eerst dat we zo lang op dezelfde plek blijven. We hebben de komende dagen namelijk mooie tripjes op de planning staan. Na een heerlijk lunch in het centrum hebben we de rest van de dag lekker aan het zwembad gelegen.

16 februari:
De wekker gaat om half 7, vandaag hebben we namelijk een dagtrip naar het Great Barrier Reef. Om 8 uur vertrekken we met een boot vol Aziaten richting het reef. Na een prachtige boottocht langs de Whitsondays komen we na 3 uur varen aan bij het wereldbekende Great Barrier Reef. We hebben hier ruim de tijd om te snorkelen en te duiken. Wat veel mooie gekleurde vissen hebben we gezien tussen al het koraal. Helaas zijn we geen schildpad of haai tegen gekomen. De terug weg zaten we net als de heenweg weer heerlijk in de zon voor op het dek. Terug bij de camping hebben we de bbq aangestoken en hebben we een heerlijk stukje kangoeroe gegeten. Daarna snel slapen, want de wekker gaat ook morgen weer vroeg.

17 februari:
Vanmorgen zijn we om 8 uur vertrokken met een catamaran richting de Whitsondays. Dit is een eilandengroep die onbewoond is. Deze eilanden staan betekend om zijn parel witte stranden en helder blauwe zee. We hebben heerlijk liggen zonnen op het dek van deze knal paarse zeilboot. Na zo'n twee uur varen mochten we van de boot af om even een lekker uurtje te snorkelen. Ook vandaag zagen we mooie gekleurde vissen, maar toch was het water lang niet zo helder als gisteren bij het Great Barrier Reef. Na een heerlijke lunch kwamen we aan bij Whitehaven beach. Wat een prachtig 7 kilometer lang hagel wit strand. We hebben hier heerlijk in de zee gezwommen, met wetsuit ter bescherming voor de vele gevaarlijke kwallen. Begin van de avond kwamen we weer bij de camping aan. We hebben toen zelf pizza's gebakken en nog even lekker in het zwembad gezwommen. We hebben twee heerlijke dagen op zee gehad. Morgen zullen we weer verder reizen richting het zuiden.

18 februari:
Vandaag hebben we ruim 550 kilometer gereden op de Bruch Highway. We hebben uren op deze weg gereden zonder tankstations, winkels of dorpjes te zijn tegen gekomen. Wij waren hier goed op voorbereid en hadden dus de tank vol en voldoende drinken bij ons. Overal aan de kant van deze weg staan waarschuwingsborden dat je op tijd een rustpauze moet nemen en dat deze highway nog uren duurt. Er worden zelfs quiz vragen gesteld om de bestuurders wakker te houden. We zijn uiteindelijk om half 7 op een camping beland in Rockhampton. Na bordje pasta en een blikje peer Sider zijn we lekker gaan slapen.

Liefs vanuit het warme en zonnige Australië

• 27 Februari 2016 - 09:05

Wim En Lydia:

Uh, lezen we het goed: 'jammer dat we geen haai tegenkwamen'? Stoer hoor, geniet nog maar lekker samen en bedankt dat we met jullie mogen meereizen op afstand.

• 05 Maart 2016 - 12:02

Marinus En Dorine:

Prachtige verhalen, we zijn zeer benieuwd naar het vervolg. Zitten jullie al in Tasmanie?
    Spannend allemaal.

• 09 Maart 2016 - 22:06

Ineke Cremer:

Prachtige reisverhalen Jennieke en Gerco.
    Steeds kan ik weer met jullie meegenieten.
    Ga lekker zo door met elkaar.Liefs