Cape Tribulation - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jennieke Slettenhaar - WaarBenJij.nu Cape Tribulation - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jennieke Slettenhaar - WaarBenJij.nu

Cape Tribulation

Blijf op de hoogte en volg Jennieke

15 Februari 2016 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Na maanden geen verslag meer te hebben geplaatst, begin ik er nu toch weer mee. Gerco is 25 januari aangekomen in Sydney en sinds die tijd zijn we samen aan het rondreizen door Australië. We maken ontzettend veel mee en zien prachtige dingen. Ik wil jullie via deze weg graag laten meegenieten.

5 februari:
's Avonds zijn we met de taxi naar het airport van Melbourne gereden om vanaf daar te vliegen naar Cairns.
's Nachts zijn we aangekomen bij het hotel. We merkten direct al dat het super warm is hier en de luchtvochtigheid enorm hoog is. Om 1 uur 's nachts toen we in de taxi zaten was het buiten nog 28 graden, dat beloofd wat voor overdag. De volgende ochtend na het ontbijt zijn we met de taxi richting Travelers Autobarn gereden om onze campervan op te halen. We hebben nu een iets grotere dan tijdens onze trip langs de Great Ocean Road. We wilden namelijk een koelkastje, zodat we de komende vier weken ook wat anders kunnen eten dan pasta met tomatensaus uit pot. Vanaf Cairns zijn we omhoog richting Port Douglas gereden, wat een prachtige route!! Het is hier heel groen, aan de ene kant van de weg mooie groene natuur met prachtige palmbomen en aan de andere kant schitterende stranden. In Port Douglas zijn we omhoog gereden naar een schitterend uitzichtpunt. Vervolgens zijn we doorgereden naar Mossman. Hier zijn we op een camping gaan staan met een erg mooi zwembad. We hebben de camper geparkeerd en hebben snel een duik genomen, wat is het hier vochtig warm zeg!!
Begin van de avond zijn we nog even naar de supermarkt gereden voor wat eten en drinken. Op de terugweg werden we verrast door een prachtige zonsondergang, wat een kleuren en met de bergen op de achtergrond, ademloos gewoon. Terug bij de camper wilden we beginnen met koken, maar helaas de gasfles was leeg en moesten we het doen met toastjes brie en zalm wat bedoeld was als borrelhapjes. De rest de avond hebben we buiten gezeten en een planning gemaakt wat we de komende dagen willen zien en doen in Dainree National Park, het oudste regenwoud ter wereld.

7 februari:
Vanmorgen hebben we eerst heerlijk een paar baantjes getrokken in het zwembad. In de zee en meren kan je hier niet zwemmen gezien de levensgevaarlijke krokodillen. We zijn veervolgens even naar Newell beach geweest. Dit is een mooi verlaten strand met palmbomen. 's Middags zijn we naar Mossman George gereden. Dit is een gebied van de aboriginals in het Daintree Nationale Park. We hebben hier een mooie wandeling gemaakt door het regenwoud. Na deze wandeling zijn we door gereden naar Cape Tribulation. We moesten met de ferry de Daintree rivier over om deze prachtige plek te kunnen bereiken. Cape Tribulation is het meest noordelijke punt waar we kunnen komen met de campervan. De rest van de wegen verder naar het noorden zijn onverhard en kan je alleen maar op met een 4 wheel drive. Er loopt één hoofdweg door het Daintree Nationale Park richting Cape Tribilation. Dit is een prachtige slingerweg midden door het oudste regenwoud ter wereld. Overal aan de kant van de weg staan waarschuwingsborden met de Cassowary afgebeeld. Dit is één van de grootste vogelsoorten ter wereld. Een Cassowary kan wel 1 meter 80 lang worden en weegt ongeveer 60 kilo. De Cassowary wordt met uitsterven bedreigd. Er zijn nog ongeveer 1200 en ze leven allemaal in het noorden van Australië en op een paar eilanden boven Australië. Dit is dus een erg bijzondere vogel die wij natuurlijk graag willen spotten. Onderweg houden wij onze ogen goed open en morgen zullen wij tijdens wandeltochten opzoek gaan naar dit dier.

8 februari:
Vandaag hebben we verschillende boardwalks gedaan door het prachtige regenwoud. Na de wandelingen hebben een lekker koud drankje op een terrasje gedronken. Wat een prachtige plek, direct aan het strand! Halverwege de middag zijn we ferry weer over gegaan om een krokodillentour te doen over de Daintree river. Het is erg warm waardoor de meeste krokodillen diep onder water zitten vertelde de gids. De kans dat we een krokodil zouden spotten was dus erg klein, maar na aan kwartier varen roept Gerco opeens dat hij een krokodil ziet liggen. Helemaal verstopt tussen de bosjes op het land, een echte ranger die man. De gids was vandaag al twee langs deze plek gevaren en had de krokodil niet gespot. Het was een 3,5 meter lange mannetjes krokodil. Erg gaaf om dit enorme en levensgevaarlijke dier in het wild te zien. Na de tour zijn we weer terug gegaan naar Cape Tirbulation en hebben we hier een camping gezocht. 's Avonds stond een nacht tour door het regenwoud gepland. Helaas begon het een kwartier voor aanvang van de tour het enorm te regenen en te onweren en werd de tour afgezegd. We hebben nog even een borrel gedronken in het gezellige café bij de camping en zijn vervolgens gaan slapen. Dit was de eerste nacht sinds we in Cairns zijn aangekomen dat ik goed heb kunnen slapen. Alle andere nachten was het zo ontzettend warm dat we van de hitte nauwelijks konden slapen. We waren dus wel even blij met een verkoelende bui.

9 februari:
Vandaag vroeg op want we willen de Mount Sorrow Trail lopen. Deze wandeling staat aangeduid als moeilijk en is alleen voor gevorderde wandelaars. Het is een erg steile wandeling die je tot 300 meter hoogte brengt en zo'n 6 tot 7 uur in beslag zal nemen. De wandeling was inderdaad erg zwaar, veel klimmen en klauteren door het regenwoud. Daarnaast vond ik het ook erg spannend, omdat de Cassowary hier leeft. Als deze vogel zich bedreigd voelt wordt hij namelijk erg agressief. Met zijn enorme klauwen kan hij mensen doden. Daarnaast zijn er ook levensgevaarlijke slangen en spinnen te vinden. Na zo'n 2 uur wandelden had ik steeds kriebels aan mijn enkels en benen. Toen ik keek wat dit was bleken er tientallen bloedzuigers op mijn benen te zitten, bah. Na nog een half uur lopen behaalde we de top. Wat een betoverend uitzicht, dit was absoluut de moeite waard. Na het eten van een broodje pindakaas begonnen we aan de terugweg. Onderweg kwamen we prachtig gekleurde vlinders, een enorme worm van sowieso een meter en een leguaan tegen. Waar ik opgelucht was dat we naar ruim 5 uur wandelen geen Cassowary tegen het lijf zijn gelopen was Gerco teleurgesteld. Hij heeft het al dagen over deze vogel en wil hem enorm graag zien. Natuurlijk wil ik dat ook, maar wel graag veilig vanuit de capervan. Na een verfrissende douche hebben we Cape Tribulation verlaten. Toen we aan de andere kant van de rivier zagen dat er nog een krokodillen tour ging, heb ik gevraagd of we nog een keer meer mochten. Dit was geen probleem, we mochten kosteloos mee en we konden direct instappen, perfecte timing. Tijdens deze tocht zagen we drie kleine krokodillen van 11, 14 en 18 maanden en een grote krokodil van 3 meter. Verder heb een we knal groene kikkers, oranje krabben en een blauwe vogel gezien. Na de tour zijn we naar Port Douglas gereden hebben hier overnacht op een camping.

Ik zal de komende dagen ook de andere reisverslagen online zetten.

Veel liefs Jennieke

• 15 Februari 2016 - 12:54

Lydia:

Mooi verhaal Jennieke, ben benieuwd naar de andere verhalen!

• 15 Februari 2016 - 15:53

Ancil:

Hoi Jennieke en Gerco.

Wat een mooi verslag. Zo te lezen is het daar super mooi en die wandeling heel spannnend. Ik zie het al helemaal voor me dat jij het aan de ene kant prachtig vindt

• 15 Februari 2016 - 16:22

Ancil:

maar aan de andere kant ook heel eng met die beesten haha. Geniet nog lekker samen.

• 15 Februari 2016 - 16:37

Ineke Cremer:

Fijn dat ik weer een reisverslag van jullie heb gekregen.
    Wat komen jullie veel te zien.
    Geniet er maar goed van, maar zo te zien doen jullie dat wel.
    Heel veel groetjes van mij Ineke

• 16 Februari 2016 - 13:20

Gera :

Na de mooie foto's nu ook een super mooi verslag. Het is of we er een klein beetje bij zijn. Genieten met elkaar, leuk hoor.